Pengajian Am STPM P1 P2 P3
Sila "Login" sekiranya anda sudah mendaftar dan sila "register" sebagai ahli. Terima Kasih kerana menyokong Forum diskusi ilmu ini.

~Admin~


Join the forum, it's quick and easy

Pengajian Am STPM P1 P2 P3
Sila "Login" sekiranya anda sudah mendaftar dan sila "register" sebagai ahli. Terima Kasih kerana menyokong Forum diskusi ilmu ini.

~Admin~
Pengajian Am STPM P1 P2 P3
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» LATIHAN PKP 4
CARA JAWAB BAHAGIAN E  I_icon_minitimeFri Apr 17, 2020 8:46 pm by Raden Nuralia Jasmien

» LATIHAN PKP 4
CARA JAWAB BAHAGIAN E  I_icon_minitimeWed Apr 15, 2020 8:21 pm by cg sue

» LATIHAN PKP 4
CARA JAWAB BAHAGIAN E  I_icon_minitimeTue Apr 14, 2020 12:49 am by Zuhairahs

» LATIHAN AZZALIA
CARA JAWAB BAHAGIAN E  I_icon_minitimeSat Apr 11, 2020 9:41 pm by cg sue

» LATIHAN NAZRI
CARA JAWAB BAHAGIAN E  I_icon_minitimeSat Apr 11, 2020 9:33 pm by cg sue

» LATIHAN ALLIYA
CARA JAWAB BAHAGIAN E  I_icon_minitimeSat Apr 11, 2020 9:30 pm by cg sue

» LATIHAN IZLYN
CARA JAWAB BAHAGIAN E  I_icon_minitimeSat Apr 11, 2020 9:28 pm by cg sue

» LATIHAN FAHIMI
CARA JAWAB BAHAGIAN E  I_icon_minitimeSat Apr 11, 2020 9:24 pm by cg sue

» LATIHAN ASYRAF
CARA JAWAB BAHAGIAN E  I_icon_minitimeSat Apr 11, 2020 9:22 pm by cg sue

Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search

CARA JAWAB BAHAGIAN E

Go down

CARA JAWAB BAHAGIAN E  Empty CARA JAWAB BAHAGIAN E

Post by nazrah rah Mon Jul 08, 2013 12:39 pm

Bahagian E ( Taksiran Grafik)

1. Skima Pemarkahan keseluruhan

Maklumat ini dapat memberi gambaran umum kepada pelajar tentang cara dan bilangan isi yang diperlukan. Pelajar dapat menjawab tugasan soalan berdasarkan panduan skima yang betul.




2. Teknik Mengembangkan Isi
Secara umum, isi perlu dkembangkan dengan cara berikut;


i. Jika Melibatkan Perubahan Data Angka

a. Idea /Isi : melibatkan pola peubahan data

b. Data asas

c. Analisis data ( dalam data angka dan %)

d. Alasan ( jika diminta dalam soalan)

ii. Bandingan Data dalamTahun yang Sama

a. Data Teritnggi

X

b. Data Sederhana Z

Y

c. Data terendah/terkecil


Pelajar dibimbing untuk membandingkan x, y atau z. Teknik ini dapat membantu pelajar menguasai teknik mengembangkan isi semasa latihan /peperiksaan.

(lampiran jadual)


iii. Hubung kait data antara 2 jadual.(STPM2006)

Perlu membandingkan pola data bagi perkara yang sama untuk kedua-dua jadual.

a. Misalnya pola kawasan penanaman koko menurun, dan hasil pengeluaran koko meningkat.

b. Pola kawasan penanaman kepala sawit meningkat, hasil pengeluaran sawit juga meningkat.
nazrah rah
nazrah rah
Tahap Permata
Tahap Permata

Posts : 163
Join date : 22/05/2012
Age : 30
Location : smk agama sibu

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum